De klachtenregeling van Psychologen Nederland
Maak kennis met onze behandelaar.

Klachtenregeling

Waar kunt u met uw klacht terecht
Bent u niet tevreden over uw behandeling of onze organisatie? Bespreekt u dit dan in eerste instantie met de behandelaar of medewerker waarover uw klacht gaat. U mag van hem/haar een luisterend oor en de inzet om samen tot een bevredigend resultaat te komen verwachten.

Bent u daarna nog niet tevreden of vindt u het vervelend om met degene waarover uw klacht gaat in gesprek te gaan? In dat geval vragen wij u contact op te nemen met Aerjen Tamminga, de inhoudelijk directeur van onze organisatie. Hij zal persoonlijk met u in gesprek gaan om tot een goede oplossing te komen.

Betreft uw klacht het handelen van de therapeut? In dat geval kunt u er ook voor kiezen uw klacht neer te leggen bij de beroepsorganisatie van de therapeut. De contactgegevens van deze organisatie kunt u bij het secretariaat (bereikbaar via 085 - 4014720) verkrijgen. Daarnaast heeft u nog de mogelijkheid uw klacht over onze organisatie voor te leggen aan de burgerlijk rechter.

Hoe gaan wij om met een klacht
Wij nemen iedere klacht serieus en vragen u om deze via het contactformulier zo duidelijk mogelijk te omschrijven. U kunt dan binnen twee weken een reactie verwachten van de inhoudelijk directeur. Afhankelijk van de klacht zal hij contact met u opnemen om deze verder te verhelderen of direct met de desbetreffende behandelaar/medewerker in gesprek gaan. Wij kunnen klachten dus alleen in behandeling nemen wanneer we die met de behandelaar waar de klacht over gaat mogen bespreken. Wanneer een klacht gegrond blijkt, wordt er een waarschuwing gegeven of een functioneringstraject opgestart. Deze stappen worden niet teruggekoppeld aan de klager.