Klachtenregeling

Klachtenregeling

Waar kun je met jouw klacht terecht

Ben je niet tevreden over jouw behandeling of onze organisatie? We stellen het op prijs als je de klacht allereerst met je behandelaar of de medewerker waarover de klacht gaat bespreekt. Je mag een luisterend oor en de inzet om samen tot een oplossing te komen verwachten.

Ben je daarna nog niet tevreden of vind je het vervelend om met degene waarover de klacht gaat in gesprek te gaan? In dat geval vragen wij je contact op te nemen met een van de kwaliteitsmedewerkers van onze organisatie. Deze zal persoonlijk met je in gesprek gaan om tot een goede oplossing te komen.

Betreft je klacht het handelen van de behandelaar? In dat geval kun je er ook voor kiezen de klacht neer te leggen bij de beroepsorganisatie van de behandelaar. De contactgegevens van deze organisatie kun je bij het secretariaat (bereikbaar via 085-4014720) verkrijgen. Daarnaast heb je nog de mogelijkheid om contact op te nemen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris dan wel een erkende geschillencommissie waarbij elke bij Psyned aangesloten behandelaar bij is aangesloten.

Hoe gaan wij om met een klacht

Wij nemen iedere klacht serieus en vragen je om via onze beveiligde omgeving een bericht te sturen en de klacht zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Denk eraan dat je ook daarbij het doel wat je hebt met de klacht vermeldt. Met andere woorden, wat hoop je dat de melding oplevert. Je kunt dan binnen twee weken een reactie verwachten van een van onze kwaliteitsmedewerkers. Afhankelijk van de klacht zal deze contact met je opnemen om de klacht verder te verhelderen of direct met de desbetreffende behandelaar/medewerker in gesprek gaan. Wij kunnen klachten dus alleen in behandeling nemen wanneer we die met de behandelaar waar de klacht over gaat mogen bespreken. Wanneer een klacht gegrond blijkt, wordt er een waarschuwing gegeven of een functioneringstraject opgestart. Deze stappen worden niet teruggekoppeld aan de klager.

Jouw klacht kunt je hier beveiligd indienen.

Lees hier onze volledige klachtenregeling.

Hulp of advies nodig?

Blijf niet met je klachten lopen en bel met ons psychologisch verwijsteam. We adviseren je graag en plannen wanneer gewenst direct een afspraak voor je in bij een psycholoog die bij jou past.

  • Persoonlijk advies
  • Geen wachtlijst
  • Direct een afspraak
Bel: 085-4014720 Bel: 085-4014720
Zoek een psycholoog