Onze kwaliteit
Sinds 2009 al snelle, passende zorg zonder wachtlijst

Onze kwaliteit

Psyned in cijfers
Psyned in cijfers (klik om te vergroten)

Sinds de oprichting in 2009 zijn we uitgegroeid tot een ervaren zorgaanbieder die met maatwerk cliënten de juiste zorg weet te bieden en organisaties goed weet te ondersteunen bij de zorg voor hun medewerkers. Deze uitspraak wordt ondersteund door onze cijfers en feedback die wij ontvangen van cliënten en organisaties waarmee wij samenwerken. Zo worden onze behandelaars door onze cliënten gemiddeld beoordeeld met een 8.8 en ons psychologisch verwijsteam, dat jou adviseert bij je hulpvraag en aan een passende behandelaar koppelt, krijgt gemiddeld een 9.2.

Onze zorg realiseren we samen met ons psychologisch verwijsteam dat elke dag tientallen mensen persoonlijk adviseert en onze grote groep van 300 behandelaars door heel Nederland, waarbij de cliënt vaak dezelfde week nog terecht kan. Mensen helpen is voor ons het belangrijkst. Ongeacht de klacht, wij helpen jou snel en effectief weer op weg.

Onze gekwalificeerde psychologen en therapeuten


Voordat onze behandelaars zich bij ons kunnen aansluiten, moeten zij aan verschillende kwaliteitseisen voldoen. Zo moeten ze in het bezit zijn van een AGB-code, een uitgeschreven klachtenregeling, aangesloten zijn bij een geschillencommissie, ontvangen we een kopie van diploma’s, afgeronde opleidingen en checken we of ze op de hoogte zijn van de onderstaande richtlijnen en deze ook volgen.

  • de Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
  • de Multidisciplinaire richtlijn diagnostiek en behandeling van suïcidaal gedrag
  • de richtlijnen van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd t.a.v incidenten en calamiteiten. Dit is inclusief het invullen van een VIM en doen van een eventuele melding bij de IGJ
  • de richtlijnen van Psyned waarbij de behandelaar Psyned altijd binnen 24 uur op de hoogte zal stellen van een incident of calamiteit bij cliënten

Daarnaast krijg je als cliënt aan het einde van elk behandeltraject een evaluatie om de behandelingen en behandelaar te beoordelen. Deze feedback nemen wij mee in onze 1-op-1 evaluatie met de behandelaar. Daarnaast volgen onze behandelaren supervisie, nemen deel aan intervisie, opleidingen of door Psyned georganiseerde workshops om de vakkennis op peil te houden.

Al onze behandelaars zijn aangesloten bij een erkende branchevereniging (waaronder het NIP, NFG, NVPA) en voldoen aan de eisen rondom de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg). Aanvullend vragen wij van een ieder een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan en doen we navraag bij de IGJ (Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd).

Kwaliteitsstatuut


Psyned biedt geen verzekerde zorg of zorg die is gefinancierd vanuit de Jeugdzorg, en is daarom niet verplicht tot openbaarmaking van een kwaliteitsstatuut. Wij beschouwen een kwaliteitsstatuut echter als een effectief middel om aan onze cliënten duidelijk te maken wat ze mogen verwachten als ze bij Psyned in behandeling gaan, en om aan onze (zelfstandige) behandelaars duidelijk te maken wat van ze verwacht wordt als ze cliënten van Psyned behandelen. Daarom hebben wij een kwaliteitsstatuut opgesteld. Deze kan je hier vinden.

Hoe houden we de kwaliteit binnen onze organisatie hoog?


Onze kwaliteit wordt bewaakt door ons kwaliteitsteam dat zich actief bezighoudt met de kwaliteit en inhoud van onze zorg en verantwoordelijk is voor onze ISO 9001 en HKZ GGZ certificering.

In het eerder genoemde kwaliteitsstatuut kan je alles vinden waar het kwaliteitsteam zich mee bezighoudt.

Binnen de organisatie is kwaliteit een actueel onderwerp. We geven onze behandelaars bijvoorbeeld regelmatig tips en relevante informatie die hen kan helpen bij hun professionele ontwikkeling, dragen bij aan onderzoeken en luisteren naar feedback van onze cliënten en behandelaars. Daarbij vinden we het belangrijk om goed om te gaan met eventuele klachten, zie ook onze klachtenregeling.

Ook kijken we naar bijzonderheden, zoals bijvoorbeeld hoeveel cliënten ervoor kiezen om de behandeling voort te zetten na een eerste afspraak. Dit kan namelijk iets zeggen over de kwaliteit van de gegeven hulp.

Daarnaast kijken we naar de ontwikkelingen binnen ons vakgebied. Zo hebben we ingespeeld op het groeiend aantal burn-outs in de maatschappij, door onze ondersteuning voor organisaties en hun werknemers uit te breiden. We geven nu bijvoorbeeld meerdere keren per jaar trainingen aan HR-managers en leidinggevenden in het herkennen van en omgaan met psychische klachten op de werkvloer.

ISO 9001 en HKZ GGZ certificering


We vinden het belangrijk dat iedereen die gebruik maakt van onze ondersteuning erop kan vertrouwen dat ze in goede handen is. Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Voor zowel onze zakelijke trajecten als organisatie breed zijn we ISO 9001 en HKZ GGZ gecertificeerd. Hiermee waarborgen wij de kwaliteit van onze behandeling, begeleiding en ondersteuning voor organisaties, hun medewerkers en volwassenen met een psychologische ondersteuningsvraag. ISO 9001 is een internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen die staat voor betrouwbaarheid en kwaliteit. De HKZ norm bevat dezelfde eisen als ISO 9001, maar zijn nationaal opgesteld. Een belangrijk verschil is dat ISO 9001 over de processen in de organisatie gaat en HKZ GGZ vooral over de cliënt en deze centraal stellen.

Wat zeggen cliënten en organisaties over ons?


Wij vinden het, in het kader van de kwaliteit, belangrijk om te weten wat cliënten en organisaties waarmee wij samenwerken van ons vinden. Dit peilen wij op basis van evaluaties, reviews en klantervaringen.

Dit zeggen onze cliënten

Iedere cliënt vult bij het beëindigen van een traject een evaluatieformulier in. Deze bevindingen gebruiken wij om onze kwaliteit te bewaken en te verbeteren. Het is fijn om te zien dat zoveel van onze cliënten tevreden zijn over onze zorg.

Onze behandelaars krijgen een 8.8 en de behandelingen een 8.5. Bij 96% van onze cliënten zijn de klachten waarvoor zij in eerste instantie hulp bij ons zochten verminderd of zelfs volledig verdwenen. 98% van deze cliënten zou ons aanbevelen. Verder blijkt de tevredenheid ook uit de reviews die ons verwijsteam krijgt van cliënten die zij gesproken hebben:

Je belt een psycholoog niet zomaar, en je wilt dan ook goed te woord gestaan worden. Ik had heel fijn contact met Psyned, er werd goed meegedacht, en ik werd direct verwezen naar een psycholoog die voor mij geschikt zou zijn. Snel geregeld, soepel contact, heel fijn. – 5 sterren

Dit zeggen organisaties waarmee wij samenwerken

We ondersteunen steeds meer organisaties bij de zorg voor hun medewerkers. Dit is maatwerk; iedere organisatie is namelijk anders en heeft een eigen verhaal. Al onze zakelijke trajecten worden begeleid door accountmanager en BSc psycholoog Nathalie Sluijs. Zij ziet erop toe dat trajecten goed verlopen voor werknemer en werkgever en is het vaste aanspreekpunt voor organisaties. Meer weten over de kwaliteit van onze ondersteuning? Lees hier bijvoorbeeld de klantcase van Kale Jakhals Producties.

Medewerkers hebben tijdens de behandeltrajecten belangrijke dingen geleerd die zij kunnen gebruiken bij hun huidige en toekomstige werkzaamheden […]. “Ik zou Psyned aanraden aan andere organisaties die op zoek zijn naar psychische ondersteuning voor hun medewerkers – Werkgever Kale Jakhals Producties

Meer over Psyned


Wil je meer weten over ons en onze aanpak? Bekijk hier ‘Psyned in cijfers’ en lees hier meer over onze organisatie en onze doelen. Hoe kunnen wij jou helpen? Neem contact op met ons verwijsteam voor een persoonlijk advies. Of neem voor ondersteuning voor medewerkers contact op met ons werkgeversteam door te bellen naar 085-4019223.

Lara, verwijsteam

Hulp of advies nodig?

Blijf niet met je klachten lopen en bel met ons voor advies via 085-4014720 of plan hieronder je adviesgesprek in.

Plan jouw gratis adviesgesprek