Skip to content

Onze kwaliteit

Psyned in cijfers (klik om te vergroten)

Sinds de oprichting van Psyned in 2009 zijn we uitgegroeid tot een ervaren zorgaanbieder. Met maatwerk behandelingen weten we cliënten de juiste zorg te bieden en organisaties goed te ondersteunen bij de zorg voor hun medewerkers. Dit zien wij terug in de cijfers en feedback die wij ontvangen van cliënten en de organisaties waarmee wij samenwerken. Cliënten beoordelen onze behandelaars met gemiddeld een 8,8 en ons psychologisch verwijsteam, dat je op basis van je hulpvraag persoonlijk advies geeft en aan een passende behandelaar koppelt, scoort gemiddeld een 9,2. Onze zakelijke klanten hebben ons beoordeeld met een NPS van 34 (gelijk aan het rapportcijfer 8,2). 

Onze zorg realiseren we samen met ons psychologisch verwijsteam dat elke dag tientallen mensen op weg helpt en natuurlijk met meer dan 300 aangesloten behandelaars verspreid over zo’n 150 behandellocaties in heel Nederland (en online). Dankzij ons grote netwerk psychologen kan de cliënt vaak dezelfde week nog terecht. Want hoe eerder iemand de juiste hulp krijgt, hoe sneller en beter geholpen! 

Onze gekwalificeerde psychologen en therapeuten

We streven naar de beste kwaliteit van zorg. Voordat onze behandelaars zich bij ons kunnen aansluiten, moeten zij aan verschillende kwaliteitseisen voldoen. Zo moeten ze minimaal een mastergraad in de psychologie hebben en minimaal 4 jaar werkervaring. Ook moeten ze in het bezit zijn van een AGB-code, een uitgeschreven klachtenregeling en aangesloten zijn bij een geschillencommissie. We ontvangen een kopie van diploma’s, afgeronde opleidingen en we checken of ze op de hoogte zijn van de onderstaande richtlijnen en deze ook volgen: 

  • De Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling. 
  • De Multidisciplinaire richtlijn diagnostiek en behandeling van suïcidaal gedrag. 
  • De richtlijnen van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd t.a.v. incidenten en calamiteiten. Dit is inclusief het invullen van een VIM en doen van een eventuele melding bij de IGJ. 
  • De richtlijnen van Psyned waarbij de behandelaar Psyned altijd binnen 24 uur op de hoogte zal stellen van een incident of calamiteit bij cliënten. 

Elke cliënt krijgt aan het einde van een behandeltraject een vragenlijst toegestuurd om de behandelingen en behandelaar te beoordelen. Deze feedback nemen wij mee in onze 1-op-1-evaluatie met de behandelaar. Daarnaast volgen onze behandelaren supervisie, nemen ze deel aan intervisie, opleidingen en door Psyned georganiseerde workshops en masterclasses om de vakkennis op peil te houden. 

Al onze behandelaars zijn aangesloten bij een erkende branchevereniging (waaronder het NIP, NFG, NVPA) en voldoen aan de eisen rondom de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg). Aanvullend vragen wij een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan en doen we navraag bij de IGJ (Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd). 

Kwaliteitsstatuut

Psyned biedt geen verzekerde zorg of zorg die is gefinancierd vanuit de jeugdzorg. Daarom zijn we niet verplicht tot openbaarmaking van een kwaliteitsstatuut. Maar omdat wij een kwaliteitsstatuut als een effectief middel zien om aan onze cliënten duidelijk te maken wat ze mogen verwachten als ze bij Psyned in behandeling gaan én om aan onze (zelfstandige) behandelaars duidelijk te maken wat er van hen verwacht wordt als ze cliënten van Psyned behandelen, hebben wij wel een kwaliteitsstatuut opgesteld.

Hoe houden we de kwaliteit binnen onze organisatie hoog?

Onze kwaliteit wordt bewaakt door ons kwaliteitsteam. Zij houden zich actief bezig met de kwaliteit en inhoud van onze zorg en zijn verantwoordelijk voor onze certificeringen. In het eerdergenoemde kwaliteitsstatuut kan je alles vinden waar het kwaliteitsteam zich mee bezighoudt. 

Binnen de organisatie is kwaliteit altijd een actueel onderwerp. We geven onze behandelaars bijvoorbeeld regelmatig tips en relevante informatie die hen kan helpen bij hun professionele ontwikkeling, dragen bij aan onderzoeken en luisteren naar feedback van onze cliënten en behandelaars. Daarbij vinden we het belangrijk om goed om te gaan met eventuele klachten, zie daarvoor ook onze klachtenregeling

Ook duiken we in de data om te kijken naar bijzonderheden. Bijvoorbeeld hoeveel cliënten ervoor kiezen om de behandeling voort te zetten na een eerste afspraak. Dit kan namelijk iets zeggen over de kwaliteit van de gegeven hulp. 

Bovendien kijken we naar de ontwikkelingen binnen ons vakgebied. Zo hebben we ingespeeld op het groeiend aantal burn-outs in de maatschappij door onze ondersteuning voor organisaties en hun werknemers uit te breiden. We geven bijvoorbeeld meerdere keren per jaar trainingen aan hr-managers en leidinggevenden in het herkennen van en omgaan met psychische klachten op de werkvloer. 

Onze certificeringen

We vinden het belangrijk dat iedereen die gebruik maakt van onze ondersteuning erop kan vertrouwen dat hij of zij in goede handen is en dat persoonlijke gegevens goed beschermd zijn. Psyned bedient zowel de zakelijke als particuliere markt en is organisatiebreed HKZ GGZ, ISO 9001, ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd. Hiermee waarborgen wij de kwaliteit van onze behandelingen en ondersteuning voor organisaties, hun medewerkers en volwassenen met een psychologische ondersteuningsvraag. We nemen beveiligingsmaatregelen om persoonlijke en medische gegevens goed te beschermen. 

HKZ GGZ 

De HKZ-norm is van toepassing op het kwaliteitsmanagementsysteem van ggz-organisaties om de kwaliteit van zorg aan te tonen. Met ons HKZ-certificaat laten we zien dat we voldoen aan de gestelde eisen wat betreft het centraal stellen van de cliënt. 

ISO 9001

ISO 9001 is een internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen waarmee we aantonen dat we consequent diensten leveren die voldoen aan de gevraagde kwaliteit. Met ons ISO 9001-certificaat laten we zien dat we betrouwbaar zijn, kwaliteit leveren en dat onze bedrijfsprocessen voldoen aan alle geldende wet- en regelgeving.  

ISO 27001

Met ISO 27001 weet je dat we voldoen aan de internationale standaard op het gebied van informatiebeveiliging. We beschermen de privacy van onze cliënten onder meer door te werken met goed beveiligde systemen en door zorgvuldig om te gaan met gevoelige gegevens. 

NEN 7510 

NEN 7510 is de norm voor informatiebeveiliging in de zorg en is daarom onmisbaar voor ons als zorgaanbieder. Doordat we NEN 7510 gecertificeerd zijn, heb je de zekerheid dat we adequaat met persoonlijke gezondheidsinformatie omgaan en voldoen aan alle gestelde eisen. Persoonlijke informatie wordt vertrouwelijk behandeld en de integriteit van de gegevens blijft beschermd.  

Wat zeggen cliënten en organisaties over ons?

Wij vinden het, in het kader van de kwaliteit, belangrijk om te weten wat cliënten en organisaties waarmee wij samenwerken van ons vinden. Dit peilen wij op basis van evaluaties, reviews en klantervaringen. 

Dit zeggen onze cliënten

Iedere cliënt vult bij het beëindigen van een traject een evaluatieformulier in. Deze bevindingen gebruiken wij om onze kwaliteit te bewaken en te verbeteren. Het is fijn om te zien dat zoveel van onze cliënten tevreden zijn over onze zorg. 

Onze behandelaars krijgen een 8,8 en de behandelingen een 8,5. Bij 96% van onze cliënten zijn de klachten waarvoor zij in eerste instantie hulp bij ons zochten verminderd of zelfs volledig verdwenen. 98% van deze cliënten zou ons aanbevelen. Verder blijkt de tevredenheid ook uit de reviews die ons verwijsteam krijgt van cliënten die zij gesproken hebben: 

Je belt een psycholoog niet zomaar, en je wilt dan ook goed te woord gestaan worden. Ik had heel fijn contact met Psyned, er werd goed meegedacht, en ik werd direct verwezen naar een psycholoog die voor mij geschikt zou zijn. Snel geregeld, soepel contact, heel fijn. – 5 sterren

Dit zeggen organisaties waarmee wij samenwerken

We ondersteunen steeds meer organisaties bij de zorg voor hun medewerkers. Dit is maatwerk; iedere organisatie is namelijk anders en heeft een eigen verhaal. Al onze zakelijke trajecten worden begeleid door accountmanager en BSc psycholoog Nathalie Sluijs. Zij ziet erop toe dat trajecten goed verlopen voor werknemer en werkgever en is het vaste aanspreekpunt voor organisaties. Meer weten over de kwaliteit van onze ondersteuning? Lees hier bijvoorbeeld de klantcase van Kale Jakhals Producties.

Medewerkers hebben tijdens de behandeltrajecten belangrijke dingen geleerd die zij kunnen gebruiken bij hun huidige en toekomstige werkzaamheden […]. “Ik zou Psyned aanraden aan andere organisaties die op zoek zijn naar psychische ondersteuning voor hun medewerkers – Werkgever Kale Jakhals Producties

Meer over Psyned

Wil je meer weten over ons en onze aanpak? Lees hier meer over onze organisatie en onze doelen. Hoe kunnen wij jou helpen? Neem contact op met ons verwijsteam. Of neem voor ondersteuning van jouw medewerkers contact op met Psyned Zakelijk door te bellen naar 085-4019223.

Hulp nodig?

Wachten maakt niemand beter. Plan vandaag nog een gratis adviesgesprek en we bespreken in ± 15 minuten hoe we jou kunnen helpen.

Of direct bellen? Bel 085-4014720

Waar wacht je op?

Plan vandaag nog een vrijblijvend adviesgesprek. Wij bellen je op, samen bespreken we in ± 15 minuten je hulpvraag en we koppelen je aan een psycholoog die bij jou past.

Of direct bellen? Bel 085-4014720

Psyned