Klantcase – ESET
Hoe ondersteunen wij ESET?

Klantcase – ESET

Wat kunnen wij voor jouw organisatie betekenen? Dit hangt af van jouw behoeften. De ene werkgever komt naar ons toe omdat een werknemer is uitgevallen met psychische klachten en nu hulp nodig heeft. Een andere werkgever zoekt preventieve ondersteuning voor medewerkers om uitval te voorkomen. Welke behoefte er ook is, met meer dan 300 psychologen is er vanuit Psyned altijd snel en passende mentale hulp voor jouw medewerkers. Zo zocht ook Nick van der Wouden, HR manager bij ESET Nederland, onze hulp.

ESET is een internationaal cybersecurity bedrijf met vestigingen in heel Europa. ‘ESET is een vrij jonge organisatie’ vertelt Nick. ‘Onze visie is collega’s zo gelukkig en succesvol mogelijk maken. Toch zag ik in de vier jaar dat ik werkzaam ben bij ESET veel jonge mensen worstelen met zichzelf en tegen bepaalde dingen aanlopen. Zo hebben een aantal van onze medewerkers al te maken gehad met een burn-out. Dat soort dingen wil je koste wat het kost voorkomen en gun je natuurlijk niemand. Gezondheid is het allerbelangrijkste. De zorg voor de medewerkers komt bij ESET op één, geld verdienen op nummer twee.’

‘Psyned heeft al twee keer een burn-out voorkomen’

Nick wilt ervoor zorgen altijd het maximale uit zijn mensen te kunnen halen, en zijn medewerkers ook die mogelijkheid geven. ‘Je wilt dat iemand in zijn vrije tijd kan sporten, kan ontspannen en dat het goed met iemand gaat. Dat betekent ook dat als iemand klachten heeft, wij deze medewerker goed willen opvangen. Ik heb gesprekken gehad met mensen die dreigen uit te vallen. Ze hadden dan een afspraak bij een psycholoog over drie maanden. Dat kan toch sneller? Want dit is voor de medewerker heel vervelend. Ik was toen gaan zoeken en ben bij Psyned terecht gekomen.’

‘Sindsdien heeft Psyned al twee keer voorkomen dat iemand door een burn-out is uitgevallen. Zowel de werkgever als de werknemer heeft hier dus baat bij. Ook zien we dat er duidelijk verandering is gekomen binnen het team. Onze medewerkers weten inmiddels welke tools wij allemaal aanbieden waardoor klachten ook bespreekbaarder zijn geworden. Zo staan ze sneller open voor hulp en voelen ze zich serieus genomen.’

Zou ESET Psyned aanraden?

‘Ik zou Psyned zeker aanraden, de werkwijze is top en heel vlot. Zodra een medewerker klachten heeft, bellen we Psyned en de medewerker wordt direct geholpen. Verder is ons doel andere werkgevers te laten zien hoe je goed voor je medewerkers zorgt, als een soort voorbeeldfunctie. Psyned draagt daar zeker aan bij.’

Wij vinden het fijn dat ESET zich bij ons heeft aangesloten en wij hun medewerkers mogen ondersteunen. Wij streven ernaar dat iedereen snel toegang heeft tot de mentale zorg. Wil jij dit ook voor jouw medewerkers? Mail dan naar werkgevers@psyned.nl of bel naar 085 4019 223 voor een persoonlijk advies. Wij helpen jou en jouw medewerkers graag!

Lara, verwijsteam

Hulp of advies nodig?

Blijf niet met je klachten lopen en bel met ons voor advies via 085-4014720 of plan hieronder je adviesgesprek in.

Plan jouw gratis adviesgesprek