Werkwijze

Je werknemer valt uit of dreigt uit te vallen. Wat kun je als werkgever doen? En wat ga je doen? Psyned biedt jou als werkgever ondersteuning en zorgt dat jouw werknemer snel de juiste hulp krijgt. Zo gaat er geen tijd verloren aan wachten op goede hulp. Lees hieronder hoe wij kunnen helpen.

Altijd professionele hulp dichtbij

Psyned is een onafhankelijke instelling voor geestelijke gezondheidszorg (GGZ). Wij werken samen met 250+ behandelaars, die praktijk houden in 150 verschillende plaatsen in Nederland. 120 behandelaars bieden ook online therapie aan. Er is op deze manier altijd een professionele behandelaar beschikbaar die de werknemer kan helpen met zijn hulpvraag.

Niet wachten, maar starten!

Nog voordat de arbodienst of bedrijfsarts eraan te pas komt kan jouw medewerker bij ons aan de slag. Maar ook als deze partijen al wel betrokken zijn, hoef je niet te wachten tot er een probleemanalyse is gemaakt over de medewerker. Wij zien namelijk dat dit vaak het moment is waar bedrijven tegen een muur aanlopen. Veel administratie en langdurige dossiervorming nemen kostbare tijd in beslag.

Vaak begint het traject bij de huisarts die doorverwijst naar een GZ-Psycholoog met lange wachtlijsten. Een eerste intake en vervolgafspraken kunnen zomaar weken of maanden later pas plaatsvinden.
Wij kunnen vandaag nog een traject starten, met re-integratie als doel. Dreigt een medewerker uit te vallen? Dan kunnen wij op korte termijn coaching regelen met als doel het voorkomen van uitval.

Omdat we werken met zelfstandige psychologen in de onvergoede zorg is een verwijsbrief van een arts niet nodig en kunnen wij direct een afspraak maken voor jouw werknemer. Dit heeft als bijkomend voordeel lage administratiedruk en snel helderheid over de financiële afwikkeling. Bel ons en wij plannen een gesprek met de medewerker.

Het secretariaat belt met de medewerker

Het secretariaat neemt telefonisch contact op met de medewerker. Het secretariaat is een team van afgestudeerde psychologen en psychologen in opleiding die alle cliënten van Psyned te woord staan. Zij doen een telefonische intake met de medewerker waarbij de hulpvraag wordt gevormd. Zij plannen samen met de medewerker een persoonlijke intake bij een behandelaar die snel kan starten en gespecialiseerd is in de hulpvraag.

Het eerste gesprek met de behandelaar

De medewerker komt bij de behandelaar voor een persoonlijk intake-gesprek. Samen met de cliënt geeft de behandelaar de hulpvraag verder vorm en maakt hij een behandelplan. In het behandelplan staan de doelen en het geschatte aantal benodigde sessies. Ook is dit hét moment om te kijken of er een wederzijdse ‘klik’ is tussen de behandelaar en de medewerker. Deze klik is belangrijk voor het succes van de behandeling.

Werkwijze In het kort

  • Neem contact op met Psyned, zodat wij contact op kunnen nemen met de werknemer.
  • Wij doen een telefonische triage met de medewerker waar de hulpvraag wordt gevormd en een behandelaar wordt gekozen.
  • Wij sturen een opdrachtbevestiging voor 10 sessies.
  • Medewerker komt op intake bij de psycholoog en het traject wordt gestart.

Meer weten?

Wil je meer weten of samen met ons kijken naar de mogelijkheden voor jouw medewerker(s) of bedrijf? Laat het ons weten en neem contact op. Wij kunnen ook langskomen, maar je bent welkom bij ons op kantoor in Amsterdam. Bel: 085-4019223 of mail naar: werkgevers@psyned.nl.

Nathalie van Psyned

Re-integratie of coaching voor jouw werknemer?

Start vandaag nog een traject en help jouw werknemer snel en gezond weer aan het werk te gaan. Lees hier meer over onze werkwijze of neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Plan je kennismakingsgesprek