Zelfhulp - Piekeren

Zelfhulp - Piekeren

Piekeren

In het online behandelprogramma Piekeren leer je in 4 tot 6 weken jouw piekergedachten te onderzoeken, waardoor je jouw gedachtenstroom onder controle krijgt.

Piekeren

Negatieve gedachten zijn lastig te negeren. Ze roepen negatieve gevoelens op, waardoor opnieuw negatieve gedachten ontstaan en je zo in een negatieve spiraal belandt. Piekeren levert stress op en het bezorgt je slapeloze nachten. In dit programma ga je onderzoeken waarom je piekert en hoe je iets kunt doen aan deze piekergedachten.

Over het programma

Je krijgt in het programma ‘Piekeren’ verschillende technieken toegereikt om je piekergedachten te voorkomen of te stoppen. Daarnaast leer je ontspannen en krijg je tips bij het piekeren.


Bekijk de video voor meer uitleg over het zelfhulp programma "Piekeren".


Aerjen Tamminga, Psycholoog Amsterdam over het behandelprogramma

"Iedereen piekert wel eens, maar (te) veel piekeren kan leiden tot somberheid, stress of angst. In dit programma leer je piekeren eerder herkennen en doorbreken."

Inhoud van programma:


✔ Je gaat een piekerregistratie bijhouden.
✔ Je gaat onderzoeken waarom je piekert.
✔ Je leert verschillende manieren om je piekergedachten te voorkomen of los te laten.
✔ Je gaat leren om je spieren te ontspannen.
✔ Je krijgt tips bij het piekeren.
✔ Je kan op de groepspagina in contact komen met lotgenoten


Aanmelden