Klantcase
Hoe ondersteunen wij onze klanten?

Klantcase

Wat kunnen wij voor jouw organisatie betekenen? Dit hangt af van jouw behoeften. De ene werkgever komt naar ons toe omdat een werknemer is uitgevallen met psychische klachten en nu hulp nodig heeft. Een andere werkgever zoekt preventieve ondersteuning voor haar medewerkers om uitval te voorkomen. Iedere organisatie heeft haar eigen verhaal en reden om voor ons te kiezen. Lees hieronder het verhaal en de ervaring van één van onze klanten.

Onze klant is een specialist in arbeidsbemiddeling. Ze klopten bij ons aan toen één van hun medewerkers aangaf hulp nodig te hebben. De medewerker had wat problemen en vraagstukken op privé gebied die zij graag met een psycholoog wilde bespreken. “We weten dat het privé leven invloed heeft op de manier waarop je functioneert op werk en andersom. We vinden het daarom als organisatie belangrijk om ook hier aandacht aan te besteden en te helpen waar we kunnen. Wij wilden daarom graag dat de medewerker beter in haar vel zou gaan zitten.”, aldus Kirsten*, HR manager.

Passende hulp en persoonlijk contact

Kirsten ging voor de medewerker op zoek naar passende hulp en kwam uit bij Psyned. Na een gesprek met Britt, die de werkgeverstrajecten vanuit Psyned begeleidt, werd de medewerker gekoppeld aan onze psycholoog Yara van Gendt. Zij is ook samen met Britt langs geweest bij onze klant op kantoor voor een kennismaking met de organisatie. Kirsten is te spreken over hoe het contact met ons verloopt: “Het contact is persoonlijk en professioneel en dat geeft vertrouwen. Door het stellen van de juiste vragen wist Psyned een passende behandelaar te vinden. Fijn om ook face to face kennis te hebben gemaakt en te weten met wie we samenwerken.”

Snelle en goede service

Tijdens de intake met Yara bleek ook de medewerker positief te zijn. Het klikte goed tussen haar en Yara. “De medewerker is goed geholpen. Het inplannen van de afspraak ging snel en makkelijk, daar was de medewerker blij mee. Het zorgde ervoor dat zij zich echt gehoord voelde, juist in de kwetsbare situatie waar ze op dat moment in zat. Dat een proces als dit goed verloopt is in zo’n situatie des te belangrijker. Ze heeft haar vraagstukken goed kunnen behandelen bij Yara, dus het doel is behaald!”, aldus Kirsten die tijdens het traject contact bleef houden met de medewerker.

Zou onze klant Psyned aanraden?

“Ja, absoluut. Sinds we samenwerken met Psyned verwijs ik de meeste collega’s door naar Psyned. Dit doe ik vanwege het prettige contact en omdat ik erop vertrouw dat ze voor uiteenlopende vraagstukken de juiste professional kunnen inzetten. Bij Psyned weet je dat je in zee gaat met een professionele coach of psycholoog.”

Wij vinden het fijn om te lezen dat onze klant de samenwerking, net als wij, waardeert. Wil jij weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Mail dan naar werkgevers@psyned.nl of bel naar 085 4019 223 voor een persoonlijk advies. Wij helpen jou en jouw medewerkers graag.

*De naam van Kirsten is gefingeerd. Haar echte naam is bekend bij de redactie. 

Lara, verwijsteam

Hulp of advies nodig?

Blijf niet met je klachten lopen en bel met ons voor advies via 085-4014720 of plan hieronder je adviesgesprek in.

Plan jouw gratis adviesgesprek