Beheers gedachten, emoties en gevoelens met ACT

Wij bieden jou


Direct zoeken

Vind eenvoudig een Psycholoog of Therapeut bij jou in de buurt.

Deel, Like en Volg ons!

Facebook Linkedin Google+ Twitter
Wil je op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de Nieuwsbrief

Acceptance and Commitment Therapy

Steeds komen ze weer terug, die vervelende gedachten. Je weet niet meer wat je er mee aanmoet. Iedere keer weer dwalen je gedachten af naar onplezierige dingen. Het zorgt ervoor dat je niet lekker in je vel zit. Je raakt verstrikt in je eigen denken. Iets wat je graag wilt doorbreken.

Focus op belangrijke dingen
ACT, Acceptance and Commitment Therapy, leert je om te gaan met nare gedachten, emoties en gevoelens. Door hier beter mee te leren omgaan kun je je aandacht beter focussen op dingen die je echt belangrijk vindt in het leven. Voortdurend moeten vechten tegen negatieve gedachten gaat ten koste van een gezond en gelukkig leven.
act psycholoog De zes punten van ACT
De focus van ACT ligt op zes punten: 
Acceptatie: Het actief uitnodigen van nare gedachten, emoties en alles wat daarbij hoort.
Defusie: Afstand nemen van deze gedachten zodat je ze als minder heftig ervaart.
Zelf als context: Zorgen voor een meer flexibele houding naar jezelf toe.
Hier en nu: Weer in contact komen met wat zich in het hier en nu afspeelt.
Waarden: Ontdek wat jij belangrijk vindt in je leven.
Toegewijd handelen: Dingen doen die jij belangrijk vindt en je niet laten leiden door je problemen.

Voor ieder punt zijn er oefeningen beschikbaar die er voor zorgen dat je beter kunt omgaan met de tegenslagen die je ervaart. Uiteindelijk kom je weer gelukkig en tevreden in het leven te staan.

De praktijkassistente van Psyned vertelt je graag meer over ACT en de mogelijkheden om jouw klachten te behandelen. Bel voor meer informatie naar 085 - 4014720.


© 2017 - PsyNed - Psychologen Nederland - Alle rechten voorbehouden.